תרגומי נוי

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

מישהו לרקוד איתו / ג'רום ק. ג'רום

תרגום:

מק'שונַאסִי פתח ואמר :"הסיפור מתחיל בעיירה קטנה בשם פורטוָואנגֶן
הנמצאת ביער השחור, שם שכן ישיש מופלא בשם ניקולאוס גָייבֶּל.

עיסוקו היה בניית צעצועים מכניים ושמו נודע כמעט בכל רחבי אירופה. הוא בנה ארנבים שהגיחו מתוך כרובים, הניעו את אוזניהם, החליקו את שפמם ונעלמו כלעומת שבאו; חתולים שניקו את פניהם וייללו באופן מציאותי שגרם אפילו לכלבים להתנפל עליהם; בובות שגרמופונים הוטמנו בקרבן, שהרימו את כובעיהן ואמרו 'בוקר טוב, נעים מאד', והיו אף כאלו ששרו שיר.

"הוא היה יותר מסתם בונה צעצועים מכניים; הוא היה אמן. עבודתו הייתה לו גם תחביב, כמעט תשוקה. חנותו הייתה מלאה בכל מיני דברים מוזרים שלעולם לא יימכרו, ולא היה סיכוי למכרם – דברים שיצר לשם היצירה עצמה. הוא המציא חמור מכני שטפף במשך שעתיים באמצעות חשמל אגור ועשה זאת מהר יותר מחמור אמתי ובפחות מאמץ מצד הרוכב; ציפור שנסקה לאוויר, חגה סביב במעגלים ונחתה חזרה בדיוק במקום שהמריאה ממנו; שלד שנתמך במוט ברזל, שרקד ריקוד ימאים; בובה בגודל טבעי של גברת המנגנת בכינור; אדון בעל בטן חלולה שעישן מקטרת ושתה בירה יותר מאשר שלושה סטודנטים גרמנים ממוצעים גם יחד, כלומר כמות נכבדה בהחלט.

"בעיירה פשטה הדעה כי גייבל יכול לבנות בובה המסוגלת לבצע כל דבר שאדם מהוגן רוצה וצריך לעשות. יום אחד הוא אכן בנה בובה שעשתה יותר מדי, ומעשה שהיה, כך היה:
לד"ר פולן הצעיר נולד תינוק , שחגגו לו יום הולדת. ביום ההולדת הראשון היה ביתו של ד"ר פולן כמרקחה, אבל ביום ההולדת השני, ערכה גב' פולן נשף לכבוד המאורע. בין המוזמנים היו גם גייבל קשישא ובתו אולגה.

"כמה מחברותיה הטובות ביותר של אולגה, שאף הן נכחו בנשף, הגיעו אחר הצהריים למחרת היום כדי לשוחח אודותיו. בטבעיות רבה החלו לדבר על הגברים ולבקר את ריקודיהם. גייבל קשישא נכח בחדר, אך נראה שקוע בעיתונו והעלמות לא שמו לב אליו.
"'נראה כי הולך ומתמעט מספר הגברים המסוגלים לרקוד בכל אחד מהנשפים שאנו משתתפות בהם,' העירה אחת מהעלמות.
"ועלמה אחרת הוסיפה 'כן, ואלה שבאים, מתרברבים. הם מואילים בטובם להזמין  אותך לרקוד.'

"השלישית אמרה 'הם גם מדברים בצורה טיפשית. כולם אומרים בדיוק את אותו הדבר: "כמה מקסים את נראית הערב," "את מגיעה לווינה לעיתים קרובות? את צריכה להגיע, היא עיר נהדרת," "איזו שמלה מקסימה את לובשת," "היה חם מאד היום," "את אוהבת את וגנר?", הייתי רוצה שיגידו כבר משהו אחר.'

 


מיקומך: מעולם התרגום מישהו לרקוד איתו
כל הזכויות שמורות לעירית נוי, שרותי תרגום ותוכן
בניית אתרים